آرمین زارعی، خواننده جوان، بستری شد + علت بازیگر «بازی تاج و تخت» درگذشت + علت فوت عیادت وزیر ارشاد از «رضا رویگری» سریال «آکتور» از شبکه فرانسوی ـ آلمانی «آرته» سر در آورد! دورهمی هنرمندانه نسل جوان |  برپایی نمایشگاه نقاشی «پیرامون» در  گالری هنگام حضور در  جشنواره‌ها برای پیشرفت لازم است، ولی کافی نیست آواز پرنده‌های صبح (۲) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی|۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود کتاب خوب یعنی تراول! گزارشی از نمایشگاه گروهی «به رنگ زیارت» در نگارخانه رضوان سریال جدید «رخنه» از امشب پخش می‌شود (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیم «اخت الرضا» همزمان با میلاد حضرت‌معصومه(س) به خانه‌ها می‌آید + زمان پخش زمان پخش و تکرار سریال «رخنه» در شبکه یک + اثری درباره نمایش توان علمی و دفاعی کشور کتاب عکس «مشهد در روزگار انقلاب» رونمایی شد بازگشت «۸۷ متر» کیانوش عیاری به تلویزیون «حمید نیلی» مدیرکل هنر‌های نمایشی شد
سرخط خبرها

«ام زهرا» روایتی از ویرانه های غزه تا کوچه های مدینه

  • کد خبر: ۱۹۹۶۹۲
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
«ام زهرا» روایتی از ویرانه های غزه تا کوچه های مدینه
سالن اجتماعات هلال احمر مشهد، این روزها با نمایش آیینی «ام زهرا» میزبان علاقمندان به هنر نمایش و ارادتمندان به خاندان عصمت  و طهارت است.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرارسیدن دهه فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سالن اجتماعات هلال احمر مشهد با نمایش آیینی «ام زهرا» میزبان علاقمندان به هنر نمایش و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است.

نمایشی که با روایتی از هجوم وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به غزه آغاز می‌شود، با جنگ تحمیلی و شهدای گمنام دفاع مقدس پیوند می‌خورد و در ادامه، به کوچه‌های مدینه و ظلم و ستمی که پس از رحلت پیامبر(ص) بر خاندان عصمت و طهارت وارد شد نیز اشاره دارد.

که محمدعلی چمی‌گو تهیه کننده این نمایش می‌گوید، اجرای این نمایش از ۱۱ آذرماه آغاز شده است و قرار است ۲۰ اجرای آن برای علاقمندان به روی صحنه برود.

چمی‌گو خاطرنشان می‌کند که نمایش «ام زهرا» با حمایت ستاد بزرگداشت شهدای امدادگر خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تدارک دیده شده است و از آنجا که قرار است یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس در محل جمعیت هلال احمر استان به خاک سپرده شود، این نمایش نیز در همین مکان اجرا می‌شود.

نمایشی برای ادای دین به مردم غزه

«محمدرضا اربابی» کارگردان نمایش «ام زهرا» که از سال ۱۳۸۸ کار نمایش را آغاز کرده و علاوه بر سابقه بازیگری سینما و تئاتر و کارگردانی تئاتر، ساخت فیلم مستند را نیز در کارنامه کاری خود دارد، درباره این نمایش می‌گوید: پس از تحولات غزه و جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی، تصمیم گرفتیم در قالب یک اثر هنری، برای حمایت از مردم مظلوم غزه کاری انجام دهیم. متن این کار توسط مجموعه‌ای از نویسندگان نوشته شد و در مدت ۱۵ روز کار شبانه روزی، نمایش برای اجرا آماده شد و در معرض علاقمندان قرار گرفت.

وی افزود: اجرای دکور ۲ وجهی و استفاده همزمان از ابزار ساخت دکور و تصویر، از جمله ویژگی‌های این نمایش است.

گفتنی است اجرای این نمایش قرار است تا ۲۶ آذرماه در سالن هلال احمر ادامه داشته باشد و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند عدد ۳ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->